Clubreis 2013

Mayerhofen 2013

Met een zeer goed gevulde luxe bus reden we om 20:30 uur weg. De traditionele busbingo werd gehouden, mooie prijzen werden gewonnen en een goede film gedraaid, kortom de reis verliep top! Tot 07:30 uur… Toen ontwaakte het grootste deel van de bus en al snel kwamen we er achter dat we richting Wenen reden…. maar uiteindelijk stonden we om 12:00 uur voor het hotel! Het ontbijt werd omgezet in een uitgebreide lunch en voor wie wilde, konden de latten worden onder geklikt. De lucht was strakblauw, heel veel zon en geen wind! Wauw!!!

Eindelijk was het dan zover!

Zondag ochtend moest er eerst worden voor geskied. Na de indeling gingen de verschillende les groepen op weg. Met weer wat tips en tricks stond iedereen al snel weer zeker op de ski’s. Die middag stonden de eerste clinics op het programma. Dit jaar met wat nieuwe clinics, zoals extreem carven (met je kont op de piste), korte bochten op een steile piste en later in de week was er een clinics freeride en freestyle!

skiclubreizen_ruud_rs
Clinic reuzeslalom met Rudi

De ideale manier om eens grensverleggend bezig te zijn! De hoteleigenaar en al zijn personeel deden er alles aan om het naar onze zin te maken. Het diner was iedere avond weer een feestje. Super! De sauna en het zwembad werden zeer goed benut. Een heerlijke extra verwennerij!

Jubileum

Deze reis, was een bijzondere reis omdat het de 10e reis werd! Met een klein groepje enthousiaste mede reisgenoten werden er al ver van te voren plannen gesmeed om deze reis net iets extra’s te geven. De eerste avond werden de leraren alvast getrakteerd op een foto boek van alle reizen die al gemaakt zijn met aansluitend een diavoorstelling. Op maandag avond werden de leraren van de reis eens even flink aan de tand gevoeld middels het spel Skibril op Skibril af! Vragen over eerdere reizen, algemene kennis over de wintersport en andere hilarische vragen passeerden de revue! Uiteindelijk won Roderik, de nieuwkomer deze reis!

skiclubreizen_carnaval
Ingrid ‘de Mol’ Oud

Maandag hebben we in Zell am Ziller geskied. Tijdens de maandagochtend les werd er door iedere groep een heuse demo voorbereid. Demo skiën! Net na de lunch hebben alle groepen hun demo laten zien. Super leuk en veel verschillende variaties werden getoond! De safari vond dit jaar plaats in Gerlos. Verschillende groepen hebben daar het gebied, verkend! De koffie en de lunch werden met alle groepen samen gedaan. En wederom met zon en fantastische sneeuwcondities dankzij de onlangs vers gevallen sneeuw! Traditioneel werd de safari afgesloten met de Apres ski

skiclubreizen_apres_ski_buiten
Apres ski in Gerlos
groepsfoto_2013
Groepsfoto 2013

Avond activiteiten

Nu ken ik weinig Nederlanders welke obstler nu echt lekker vinden.
Voor hen hadden we dus een heuse proeverij! Een plaatselijke boer had zijn stube voor ons geopend. Maar liefst 7 verschillende soorten proeven, moet ik verder gaan?

skiclubreizen_obstler_proeverij
Obstler proeverij

Clinics

Ons leraren team bestaat grotendeels uit Staatlich geprufter en Landes ski lehrer. Met een oud free style kampioen erbij hadden we dit jaar de eerste echte free style clinic.

skiclubreizen_roderik_freestyle
Roderik